Opprett en digital postkasse

Brev fra skolen og fylkeskommunen kommer raskere frem hvis du har en digital postkasse.

Skolen din og fylkesadministrasjonen i Buskerud fylkeskommune sender deg post digitalt. Dette sparer miljøet for avfall, og du mottar brev raskere. Har du ikke en digital postkasse, eller åpner du ikke brev i Altinn innen 40 timer, vil denne posten skrives ut i papirform og sendes ut med ordinær post. Så: Opprett en digital postkasse, og logg inn i Altinn!

Velg mellom to digitale postkasser

Du kan velge mellom to digitale postkasser, enten DigiPost eller e-Boks. Det spiller ingen rolle hvilken av disse du velger, og du trenger bare ta i bruk en av dem. Dette er sikre digitale postkasser, hvor du mottar og oppbevarer posten din trygt. Du logger inn med din elektroniske ID. Har du ikke en elektronisk ID, oppretter du den på difi.no.

Velg digital postkasse (norge.no)

Hvorfor kan ikke brev sendes over e-post?

Skolen din og fylkesadministrasjonen kan sende deg og dine foresatte, hvis du er under 18 år, post i forbindelse med vedtak eller varsler om høyt fravær eller nedsatt karakter i orden og atferd. Dette er post som kan inneholde sensitiv informasjon, og den kan derfor ikke sendes over på e-post. DigiPost og e-Boks tilfredsstiller strenge krav til sikkerhet, er gratis og trygt lagringsplass for posten din.

Du finner mer informasjon om digital post fra Buskerud fylkeskommune på bfk.no.